פיתוח של צה"ל: 100 מכונות נשימה הועברו לבית החולים 'שיבא'

קובי פינקלר No Comments on פיתוח של צה"ל: 100 מכונות נשימה הועברו לבית החולים 'שיבא'

פרוייקט אוויר לנשימה: 100 מכונות נשימה בפיתוח של צה"ל הועברו לבית החולים 'שיבא', כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה

צילום: דו"צ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארבעה שבועות לקח לצה"ל לפתח קו של מכונות הנשמה, ועכשיו ארבעה שבועות אחרי בוצע הניסוי הקליני המרכזי של המוצר, כש- 100 מערכות עשויות לעבור ל'שיבא' וישנם מוכנות נוספות, כלי פיתוח משותף של שיבא ואמ"ן, אומר רס"ן ס'. "התחלנו את הפיתוח תחת רעיון שאנחנו מפתחים מוצרים זמינים בעולם שבו אין רכש כשליבת הפתרון מבוססת לטובת הנשמה מלאה ישנם כמה פרמטרים חשובים":

1.מוניטור שימדוד התראות לחץ
2.סכמת הנשמה שתלווה את החולים הקשים שמכונות ההנשמה לא מתאימות להם
3."היינו חייבים למנוע את קליטת המזהמים מהאוויר ולהבין איך אנחנו מחברים את כל המידע למערכת התקשרות של בתי החולים אז מערכת שלנו מספקת את המידע אחריה ונותנת מידע על כל חולה".

"המוניטור הזה שנרשם עליו פטנט אנחנו מקבלים הזמנה של 1000 מכונות. זה יוצר אפשרות לבתי החולים להשתמש בציוד שלהם ולשדרג אותם משמעותית ע"י פטנט קטן וזול".

"אנחנו כל הדרך הולכים יד ביד עם משרד הבריאות גם, מכולם אנחנו מקבלים את הצורך האמיתי למוצר שלנו. היחידה לא ויתרה על אף פרוייקט משמעותי אנחנו עובדים במקביל, אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לתרום למדינת ישראל".

ד"ר עמיקם עדני רופא מבי"ח 'שיבא', מספר: "הבנו שיש צורך גדול והמצב די מחריד, שיגמרו מכונות ההנשמה בארץ. הפתרון שעלה זה שימוש במכשירי עזר שילמדו בכמות גדולה ולהמיר אותו ולהסב אותו למכשיר הנשמה שיוכל להתמודד עם האתגר כמו חולי קורונה, אחרי חודש של עבודה משותפת ועבודה רבה אנחנו היום מגיעים לסיום והיום אנחנו מרגישים יוצר בטוחים לרגע שנאלץ להגיד שנגמרו מכונות ההנשמה".

"חולי הקורונה זה חולים שנורא קשה להנשים אותם אז היה צורך טכנולוגי שיענה על הדבר", מסביר עדני, "לאורך כל התהליך הזה חשבנו על היום שלא יהיו לנו מכונות הנשמה גדולות, אז חשבנו איך אנחנו מיצריים מערכת פשוטה קלה לתפעול, ניטור טוב גישה טוב ושתביא פתרון יעיל לרגע הזה".

עדני מוסיף כי "הרעיון של מערכת הניטור הקטנה שמתווספת היא תוכל לאבחן מחלות ריאה כרוניות".

"עברנו הרבה בדיקות והבדיקה האחרונה היא על ידי סימולטור שמדמה את הנשימה הקשה כמו חולי קורונה וככה דימנו את המערכת לחולי הקורונה ויש להגיד שהיא מוכנה".

"יכולת ההנשמה של מכונות ההנשמה שאנחנו מיצרים הם דומות למכונות הנשמה לפי לחץ. למכונות הנשמה יש יכולות נוספות יותר מגוונות, יש כאן עניין של עלות מול תועלת,.

המוניטור שעליו רשמה היחידה בשיתוף פעולה עם בית החולים שיבא פטנט | צילום: דו"צ

ראש פרויקט "אויר לנשימה", רב-סרן ס' | צילום: דו"צ

מוביל הפרויקט מטעם בית החולים 'שיבא', ד"ר עמית זבתני | צילום: דו"צ

צילום: דו"צ



0 תגובות